Majoritatea dintre ce care nu au participat, deocamdata, la trainingul de finante personale “Managementul Banilor” spun ca nu au ce sa gestioneze. La ce bun sa mai dea banii pe curs daca ei castiga doar 1.500 Ron pe luna. Problema majora, spun ei, este faptul ca ar castiga prea putin nu ca nu ar sti sa-si gestioneze banii. Dupa mine problema este cu totul alta. TOTI OAMENII VOR SA CASTIGE MAI MULT!

La fel ca si bogatii, oamenii saraci doresc sa castige mai mult. Da, D-le Burcash, daca esti atat de bun, spune-ne cum putem sa castigam mai multi bani!
Haideti sa raspundem la aceasta intrebare. Cum poti castiga mai multi bani? Iata mai jos ecuatia banilor:
B = C x E x V x Ki

Legenda:   B – banii;  C – cunostinte, competente ; E- experienta in domeniu; V – capacitatea de vanzator; Ki – coeficientul de inteligenta financiara


Toti vor sa actioneze asupra rezultatului final, sa castige mai multi bani insa fara sa tina cont de elementele constitutive ale ecuatiei financiare de baza.

Daca abia ai absolvit facultatea si nu ai decat cunostinte teoretice, experienta ta fiind doar practica pe care ai efectuat-o in scoala  nu poti sa castigi 2.000 de Euro/luna. La fel, daca ai experienta dar nu mai esti la curent cu noutatile din domeniu, nu te mentii la nivelul dezvoltarii tehnologice actuale, valoarea ta adaugata va fi mica. In consecinta nu vei castiga foarte multi bani, ba chiar vei fi scos rapid din piata.

Al treilea element constitutiv al relatiei este capacitatea ta de a vinde, de a convinge, de a transmite idei si a inspira oameni. Daca nu stii sa vinzi profesionist, daca ti-e frica sa convigi oameni vanzand produse sau servicii, indiferent cat de vaste sunt cunostintele tale si experienta acumulata vei sfarsi prin a munci pentru un bun vanzator.

Ok, sa zicem ca le ai toate astea, incepi sa castigi bani, multi bani. Inteligenta financiara scazuta te va determina sa cheltui anapoda, sa investesti aiurea si in final sa-ti risipesti banii. Acest element insesizabil care nu se preda in scoli, despre care nu vorbeste lumea este cel mai greu de gestionat pentru ca este lupta ta cu tine insuti. Acest coeficient de inteligenta financiara se traduce si in capacitatea ta de a-ti gestiona impulsurile de consumator imatur, de a accesa credite peste credite pentru a accede la un statut social ce nu-l poti sustine din veniturile tale lunare.

In concluzie ecuatia banilor este complexainsa nu este necunoscuta, nu am intodus in ecuatie elemente ezoterice legate de elasticitatea cererii si ofertei pe piata sau mistice precum soarta, norocul sau mana divina. Haideti sa lucram asupra elementelor controlabile din ecuatie si va promit ca o vom duce cu totii mai bine.

Spor la Bani!

DESpre AUTOR

Eusebiu Burcas

Misiunea mea este să-mi ajut semenii să-și fructifice potențialul și să trăiască în bunăstare.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

  1. As dori totusi sa facem o distinctie clara asupra:

    1) Celor care fac bani prin vanzarea timpului lor (gen 8 ore pe zi).

    2) Si a celor care fac bani prin vanzarea produselor/serviciilor/informațiilor (care tot un fel de serviciu sau produs este).

    Primii pot vinde ceva (timpul) care e nu numai limitat, dar si finit.
    Daca vor poimaine sa scaleze la x10, cucu, nu prea pot.

    Cei din categoria a doua vand ceva, practic, nelimitat (mai ales daca vand biti, nu atomi). Deci metoda lor de a face bani este, potential, scalabila.

    Deci as mai introduce in ecuatie dupa de cunostinte si experienta “leverage coeficient” (LC).

    Un exemplu practic: să zicem că scriu o carte de 200 de pagini pe care vreau să o vând. Cartea asta poate fi vandută în mai multe moduri:
    – cel mai simplu e sa stai la taraba cu cartea tu insuti. exlucs.
    A) fac contract cu o editura și aștept 8% din vânzări la 6-12 luni
    B1) mi-o tipăresc singur pe măsură de primesc comenzile prin internet (on demand)
    B2) mi-o ard pe un CD pe care apoi îl vând (reduc costurile de transport si de productie)
    C) o distribui online ca PDF (aprox la același preț cu cartea fizică) — cost tranport/productie aproximativ zero
    D) salesfunnle , adica C) + diverse upsell-uri (audiobook, seminar, coaching, newsletter, etc.), cross-sell-uri (gen carti din domenii conexe), abonamente la teleconferinte lunare pe teme relevante pentru subiectul cartii

    Care credeți că va avea mai mulți sorți de izbândă?

    Eu zic că cel cu coeficient de leverage mai mare, adică D). De ce?

    Pentru că LCV-ul (life customer value) celui ce abordează D) pur și simplu strivește LCV-urile celorlalte metode.

    Și asta nu ține nici de cunoștințe, nici de experiență, nici de sales iq și nici de financial iq.

    Tine de Leverage.

    Fair enough?

    1. Excelent comentariul. Voi imbunatati ecuatia, cu acceptul tau evident 🙂
      Pe de alta parte este evident faptul ca formula, in varianta ei initiala se refera la cei ce isi vand timpul pentru bani, adica la angajati si liber profesionisti. In momentul in care vorbim de coeficientul de leverage se presupune ca oamenii au cam iesit din zona de confort. Multumesc mult!

  2. Excelent de practic articoul ,am fost pe rand in postura de a fi angajat cu salar mic , apoi antreprenor cu venit mare ,neavand educatie finaciara si am fost lovit de presiunea din jur de a cheltui banii pe nimicuri , in acest mod am pierdut aprox 30 000 euro , multumesc lui Dzeu ca nu am falimentat , in momentul de fata sunt pe val din punct de vedere finaciar atat eu ca persoana fizica , cat si compania pe care o conduc , ma fascineaza cresterea sanatoasa in orice domeniu finaciar , sanatate , educatie , cred ca bucuria vietii nu inseamna doar sa detii lucruri (ca sa faca vecinul tau infart ) , cu bucuria vietii este sa cresti .

    Zig Ziglar spunea ca degeaba ai bani daca esti obez si bolnav , degeaba ai o casa de un milon de dolari daca nu ai un camin , degeaba ai foarte multe posesoini finaciare daca nu ai cu cine sa le imparti familie , degeaba ai totul aici pe pamant pet o perioada scurta de timp daca pierzi viata versinca si bucuria cerului Mare om Zig asta !

    stefan

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}