Vanzatorii vechi si noi
Vanzatorii vechi si noi
Este meseria de vanzator una ingrata, dintre meseriile “de jos ale societatii”? Cred ca la o cercetare nationala, proportia covarsitoare a raspunsurilor ar fi: DA, este o meserie… neserioasa.

Prin contrast insa, cei mai prosperi oameni de afaceri, cei mai bogati si poate cei mai invidiati sunt, in primul rand, vanzatori de exceptie. De ce este nevoie sa fii bun vanzator pentru a avea succes,  orice ai face din punct de vedere al carierei?

  • Poti sa-ti vinzi ideile si conceptele
  • Influentezi mai usor persoanele din jur
  • Ajuti afacerea sa creasca prin vanzari directe

Cine sunt vanzatorii vechi? Cei care au facut primele  “scoli de vanzari” din Romania, dupa 1989, baieti si fete cu studii superioare sau studenti, invatand vanzarile pe teren fata in fata cu clientul ; atunci ii regaseai in companii ca Interbrands, Cosmos, Coca-Cola, Colgate Palmolive, etc. Acesti oameni au invatat in primul rand principiile vanzarii, orientarea catre client si mai ales placerea de a vinde.

Unde sunt ei astazi? Peste tot, majoritatea au afacerilor lor ; multi sunt directori de vanzari, marketing sau logistica in companii nationale si multinationale iar  unii continua sa vanda cu acelasi aplomb  ca la inceput.

Cine sunt noii vanzatori? Copii rebeli si introvertiti, care vand rapid, grabiti sa-si ia banii si comisionul si sa alerge in club sau in vacante. Discuta pe messenger si posteaza pe facebook mai degraba decat a-si vedea si simti clientii. Veti spune ca sunt cinic. Veti spune ca noi – vanzatorii vechi, nu aveam pe ce sa ne cheltuim banii si socializam -intre noi. De fapt noi schimbam experiente si invatam continuu, unii de la altii si ne respectam compania si clientii.

Pentru ca s-a dezvoltat pe o economie  in crestere, in care clientul cumpara nu vanzatorul reuseste sa vanda, generatia noua de vanzatori are cateva probleme, pe care daca le rezolva rapid vor fi mult mai buni decat noi, vechii vanzatori:

  • Motivatia intrinseca – sa fie manati mai mult de dorinta de a fi, decat de cea de a avea
  • Orientarea catre client  –  noii vanzatori sunt egoisti, gandesc si actioneaza doar pentru ei
  • Refuzul de a invata – ei sunt atoatestiutori, nu le place “teoria” si fac deseori greseli enorme
  • Paradigma muncii – noii vanzatori intai cer si apoi ofera. Daca fac 6 intalniri pe zi sunt foarte surmenati si cer concediu.

Haideti sa avem pardon, un bun vanzator este in piata, printre clienti si consumatori. Invata din  fiecare intalnire cu clientii si isi creste astfel valoarea, atat pentru ei cat si pentru compania in care lucreaza.

DESpre AUTOR

Eusebiu Burcas

Misiunea mea este să-mi ajut semenii să-și fructifice potențialul și să trăiască în bunăstare.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}